Introduction

Today, we’re going to look at the beginning part of Grammar in English. Pada umumnya dalam sehari-hari Tenses yang biasa digunakan adalah Past, Present, dan Future, baik continuous/progressive ataupun non continuous/progressive. Subject Sebelumnya perlu diketahui apa saja Subject pada umumnya: Subject Arti I Saya You Kamu/Kalian They Mereka We Kita She Dia (Laki-laki) She Dia (Perempuan) It Dia (Binatang/Benda) P.S yang paling penting adalah mengingat mana subject yang menduduki sebagai orang pertama/the first person, yaitu: I & We. Mengapa demikian? Mari kita analisis: I Saya, saya adalah peran utama yang terkait. We Kita, Kamu, beberapa orang, dan Saya, Saya menjadi salah satu bagaian dalam suatu kelompok berarti Saya menduduki suatu peran yang penting dan terkait. P.S Saya/I selalu menjadi orang pertama dalam suatu keadaan/kelompok. Itulah Subject utama yang perlu anda ketahui. To Be Am , are, is, was, were, has, have, had Subject sendiri dibedakan atas Singular=Single/satu dan Plural=Jamak/lebih dari satu. Untuk Present tense, to be: Is untuk Singular: He, She, It. Are untuk Plural: You, They, We. Have untuk Plural dan I: I, you, They, We. Has untuk Singular: He, She, It. *I/saya selalu menjadi yang istimewa, maka to be dari I adalah ‘Am’ dam ‘Am’ hanya dapat dipasangkan oleh I. 2. Untuk Past Tense, to Be: Was untuk Singular: I, He, She, It. Were untuk Plural: You, They, We. Had untuk SEMUA SUBJECT. Lalu bagaimana jika Subject selain yang di atas? Mari kita analisis: - Mr. Mark, apakah dia laki-laki? Ya, dia laki-laki=He, maka to be yg tepat adalah ‘Is’. - Ms. Angennie, apakah dia perempuan? Ya, dia perempuan=She, maka to be yg tepat adalah ‘Is’. - Lion, apakah dia manusia? Bukan. Dia binatang? Ya. Jika dia binatang=It, maka to be yg tepat adalah ‘Is’. - Mr. and Mrs. Mark, apakah dia perempuan? Ya, Mrs=wanita. Apa dia laki-laki? Ya, di sana tertulis Mr.. Dia lebih dari 1 orang ya? Tentu, di sana ada laki-laki dan juga Perempuan, maka to be yg tepat adalah ‘Are’=Lebih dari 1 Orang. - Bagaimana jika di sana ada Petani, 2 ekor sapi, rumput, meja, dan tali? Maka, to be yang tepat ‘Are’ dengan kata ganti/Pronoun ‘They’. Singular Plural The Doctor The Doctors Tooth Teeth Mouse Mice Singer Singers Brush, etc. Brushes. Modal Present Past Can Do Could Did Will Have/Has Would Had Shall Should Ought To May Might P.S. - Jika dalam sebuah kalimat anda bertemu.membuat dengan modal: Can, Could, Will, Would, Shall, Should, May, Might, Ought to, PASTI Verb yang mengikutinya HARUS Infinitive (V1), dan Do, Did dengan posisi sebagai Helping Verb pasti Verb tersebut yang mengikuti adalah Infinitive/V1. - Jika anda bertemu/membuat suatu kalimat dengan Have/Has, dan Had PASTI verb yang mengikutinya HARUS Past Participle/V3

0 comments:

Post a Comment

"Thank You For Reading."

I Know Then

I know, if you had to know then I would break a part
the tears are out of my eyes everything I see is all lie
I wake in the morning up till the light shines through of the day.

I know, if you had known what I know now I would have taken time for our lives just to know you, to share, to keep you holding my heart

Then if the tragedy was going on, I would put the faith upon you and you will be forever put this heart inside of soul to find our own life bring it back to a brighter day to carry you far from home then to keep you safe.

Sincerely,

Megannov

Love In Town

Love In Town.

I'm feeling so wondering, everytime I breathe, just look around how far I be, nothing can change the rhythm, but the world is making it for me. now, I'm in London Bridge, then it's falling down, falling down. On my wall is just poster of Berlin, taking breath for one thing, and I got things that something I must keep for a good fact.

Walking down the streets of Puerto Rico, I left my heart in Sligo, some bad girls are in Miami, and I gotta really really love Stockhlom City. Those good things that Batavia has an evergreen, they break all the phenomenon in Cancun.

Each time or place, they're so sweet. Romantic is so fine, everyone can do it.

To love in town...

Created By Me.

P.S I dedicated this for my unforgettable friendlands, Egah and Amak.

Popular Posts

Click Below!

http://bogoreducare.org